Mersin’de Kurban Bayramı Tedbirleri Açıklandı! 3 Bin 507 Personel Görev Yapacak
Mersin Valisi Atilla Toros, Kurban Bayramı öncesinde alınan güvenlik ve trafik tedbirlerini Otoyol Jandarma Komutanlığı uygulama noktasında kamuoyuyla paylaştı. Mersin genelinde vatandaşların huzurlu ve güvenli bir bayram geçirmesi amacıyla tüm kurumların 24 saat esasına göre görev yapacağı bildirildi.
Vali Atilla Toros, İçişleri Bakanlığı koordinasyonunda hazırlanan Kurban Bayramı tedbirlerinin 22 Mayıs – 1 Haziran tarihleri arasında uygulanacağını belirtti. Bayram süresince özellikle trafik yoğunluğunun artacağına dikkat çeken Toros, kent genelinde geniş kapsamlı güvenlik önlemleri alındığını ifade etti.
Mersin’de bayram boyunca İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Akdeniz Bölge Komutanlığı ekipleri tarafından günlük 700 araç, 11 dron ve toplam 3 bin 507 personel görev yapacak. Trafik kazalarının önüne geçilmesi amacıyla denetimlerin artırılacağı belirtilirken, sürücülere trafik kurallarına uyma çağrısı yapıldı.
Özellikle kurban satış ve kesim alanlarında yaşanabilecek olumsuzluklara karşı da sıkı tedbirler alınacağı açıklandı. Sahte para, dolandırıcılık ve benzeri olaylara karşı fiziki ve siber denetimlerin aralıksız sürdürüleceği kaydedildi.
Vali Toros ayrıca oteller, konaklama tesisleri ve günübirlik kiralanan evlerde de denetimlerin artırılacağını belirterek kayıt dışı konaklamaya izin verilmeyeceğini söyledi. Kamu düzenini bozabilecek faaliyetlere karşı güvenlik güçlerinin sahada olacağı ifade edildi.
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri de Kurban Bayramı süresince görev başında olacak. Açıklamaya göre 53 veteriner hekimin de bulunduğu toplam 77 personel, kurban satış ve kesim noktalarında hijyen ve gıda güvenliği denetimleri gerçekleştirecek. Kurban kesimlerinin yalnızca belirlenen alanlarda yapılması için çevre ve sağlık denetimleri de sıklaştırılacak.
Düzensiz göçle mücadele kapsamında ise İl Göç İdaresi Müdürlüğü’nün 30 personelle sahada görev yapacağı bildirildi. Terminal, kritik geçiş noktaları ve konaklama alanlarında mobil göç noktası uygulamalarının sürdürüleceği açıklandı.
Sağlık alanında da yoğun bir hazırlık yapıldı. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından günlük 1.650 personelin görev yapacağı belirtilirken, 98 ambulans ve toplam 140 sağlık aracı ile vatandaşlara kesintisiz hizmet sunulacağı duyuruldu.
112 Acil Çağrı Merkezi’nde sağlık, polis, jandarma, itfaiye, AFAD ve sahil güvenlik ekiplerinden günlük 97 personel görev yapacak. Ayrıca AFAD ekiplerinin de olası acil durumlara karşı hazır bekletileceği bildirildi.
Açıklamanın ardından uygulama noktasında vatandaşlarla sohbet eden Vali Atilla Toros, sürücülere trafik kurallarına riayet etmeleri çağrısında bulundu. Bayram boyunca görev yapacak emniyet ve jandarma personeline teşekkür eden Toros, tüm vatandaşların huzur ve sağlık içinde bir bayram geçirmesi temennisinde bulundu.