Erdemli’de Yedikleri Mantar Sonrası 7 Kişi Hastanelik Oldu
Mersin’in Erdemli ilçesinde doğadan topladıkları mantarları tükettikten sonra rahatsızlanan 7 kişi, mantar zehirlenmesi şüphesiyle hastaneye kaldırılarak tedavi altına alındı.
Mersin haber gündemine yansıyan olay, Erdemli ilçesine bağlı Harfilli Mahallesi sınırlarında meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, bölgede mantar toplayan iki aile, topladıkları mantarları Kayacı Mahallesi’nde bulunan bir eve getirerek birlikte tüketti.
Toplanan mantarların yenilmesinin ardından aile üyelerinde çeşitli rahatsızlık belirtileri ortaya çıktı. Durumun fark edilmesi üzerine sağlık ekiplerine haber verildi. İlk belirlemelere göre mantar zehirlenmesi şüphesi bulunan 7 kişi, ambulanslarla Erdemli Devlet Hastanesi Acil Servisi’ne kaldırıldı.
Hastanede yapılan ilk müdahalenin ardından durumu yakından takip edilen vatandaşlardan 5’i ileri tetkik ve tedavi amacıyla Mersin’deki farklı hastanelere sevk edildi. Diğer hastaların ise Erdemli’de tedavi altına alındığı öğrenildi.
Yetkililer tarafından yapılan değerlendirmelerde, hastanelerde tedavileri süren 7 kişinin sağlık durumlarının şu an için stabil olduğu belirtildi. Doktorlar tarafından gözlem altında tutulan hastaların tedavilerinin sürdüğü bildirildi.
Uzmanlar, özellikle ilkbahar ve sonbahar dönemlerinde doğadan toplanan mantarların ciddi sağlık riskleri oluşturabileceğine dikkat çekiyor. Görünüş olarak yenilebilir türlere benzeyen bazı mantarların zehirli olabileceği ve hayati tehlikeye yol açabileceği ifade ediliyor.
Mersin haber kaynaklarına göre olayla ilgili sağlık ekiplerinin takip çalışmaları sürerken, vatandaşların doğadan topladıkları mantarları tüketmeden önce uzman görüşü almaları gerektiği vurgulanıyor.